Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4024320555   L'ensenyament de la comprensió lectora
2016-2017   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   13/10/2016 - 2/2/2017 (15 hores) de h a h
   ESC Isaac Peral
   c. Alexandre Bell, 65 (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Suports i Recursos Lingüístics
  
  
  
Tipus activitat   AIL3 L'ensenyament de la comprensió lectora
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Taller per reflexionar a nivell de centre i aplicar a l’aula els continguts sobre l’ensenyament de la comprensió lectora que es van presentar en el cicle de conferències "AIL1-Aprenentatge inicial de la lectura".
  
Objectius   Planificar activitats de lectura on s'identifiquin els tres moments del procés lector:abans, durant i després.
Incorporar a la pràctica docent recursos didàctics per ensenyar les estratègies de comprensió lectora.
Planificar activitats de comprensió per fomentar l'autonomia de l'alumnat.
Conèixer i aplicar instruments per avaluar la comprensió lectora.
  
Continguts   El procés lector.
Models d’intervenció docent:
La lectura compartida (modelatge)
La lectura guiada / l’escolta estructurada (pràctica guiada)
La lectura autònoma (pràctica independent); ajudes i referents.
Nivells de comprensió.
Estratègies de comprensió lectora.
Activitats de lectura per treballar autònomament.
  
Observacions   Tipus bloquejat per FORMGEST setembre 2017
  
Avaluació   Qüestionari de satisfacció (en finalitzar la formació).
Planificació d’activitats de lectura amb les orientacions donades al taller.
Propostes per a l’elaboració d’acords de centre.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva de les activitats planificades.
  
Persones  destinatàries   Activitat adreçada als centres de l'Impuls de la Lectura de segon i tercer any.
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent